خسروي: تاج با اين اتفاقات برخورد کند
از دنیای فوتبال
ی وبلاگ مشتی برای ادم های مشتی!هر روز تعدادی عکس و خبر و... اپ میشه.اگه دنبال تفاوتین خوب جایی رو انتخاب کردین!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

خسروي: تاج با اين اتفاقات برخورد کند


کارشناس داوري کشورمان با تاکيد بر اينکه متاسفانه گروهي در بيرون فدراسيون هستند که قصد تخريب کميته داوران را دارند، گفت: برخي از داوران با من تماس گرفتند و گفتند يکي جلوي اين پيشکسوتان را بگيرد.


علي خسروي در خصوص صحبت‌هاي اخير حسين عسگري و نوذر رود نيل ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين صحبت‌ها بسيار سوال بر انگيز است. خصوصا حرف‌هاي آقاي عسگري. چرا ايشان در اين مقطع مهم عليه زير مجموعه خود صحبت مي‌کند؟

به گزارش مهر ، وي در ادامه افزود: اگر احيانا محسن قهرماني و يا عيوض محمدي کمک داور مشکلات داشتند، بهتر بود يا رسانه‌اي نمي‌شد و يا اگر قرار بود اين اتفاق رسانه‌اي شود از طريق سايت فدراسيون اين انتقاد‌ها بيان مي‌شد.

داور پيشکسوت کشورمان صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: به نظرم گرفتن قدرت چينش داوري از دپارتمان و واگذاري آن به کميته داوران به مذاق حسين عسگري خوش نيامده که اينگونه صحبت مي‌کند. در اين شرايط بايد بگويم مارادونا را ول کنيد و آقاي عسگري را بچسبيد.

وي همچنين اضافه کرد: روز شنبه نشستي با علي کفاشيان داشتم و قرار شد فضاي داوري کشور در هفته‌هاي نخست ملتهب نباشد و شرايط به سمتي پيش رود که داوران با آرامش در مسابقات به قضاوت بپردازند اما به نظر مي‌رسد آقاي عسگري که خيلي علاقه‌مند به حفظ صندلي خود است، به خاطر آن از همين هفته نخست خودش داوران را تحقير مي‌کند.

خسروي با تاکيد بر اينکه نوذر رودنيل اصلا داور بين‌المللي نبوده، ادامه داد: ضمن احترام زيادي که براي آقاي رودنيل قائلم، بايد بگويم ايشان بالاي بيست سال است نه نظارت و نه تدريس داوري داشته‌اند و تنها به عنوان نماينده سازمان ليگ در کنار زمين حضور مي‌يافتند. ايشان در هيچ کلاس توجيه داوري هم شرکت نکرده‌اند و به عقيده من بايد براي هجمه‌اي که به اعضاي کميته داوران وارد کرده، بايد در کميته انضباطي پاسخگو باشد.

وي در مورد اينکه رودنيل معتقد است اصفهانيان داوري کشور را مختل کرده، ادامه داد: به هيچ عنوان اين مسئله صحت ندارد زيرا طبق اساسنامه تصويب شده در هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال اختيارات چينش نهايي داوران به کميته داوران ارجاع شده است و خود اعضاي دپارتمان و حسين عسگري اين مسئله را در صورت جلسه تائيد کرده‌اند.

اين داور پيشکسوت با تاکيد بر اينکه فريدون اصفهانيان مي‌توانست به عنوان رئيس کميته داوران به داوران سراسر کشور زنگ بزند و مانع حضورشان در کلاس داوري پيش از آغاز فصل شود اظهار داشت: اصفهانيان به خاطر هزينه و وقتي که براي برگزاري اين کلاس صورت گرفته اين کار را نکرد و تنها با حضور داوران زنجاني در آن کلاس مخالفت کرد.

وي در مورد بحث مطرح شده پيرامون کنار گذاشته شدن اسماعيل صفيري از کميته داوران يادآور شد: اسماعيل صفيري کماکان ناظر مسابقات داخلي و بين‌المللي است و به هيچ عنوان کنار گذاشته نشده است اما خودش به خاطر مشغله کاري بسيار تشخيص داد در کميته داوران حضور نداشته باشد. نهايتا اصفهانيان فرد ديگري را به جاي ايشان معرفي کرد.

استفاده از کمک داور زنجاني در ديدار داماش و سايپا در حالي که در تست پيش از آغاز فصل شرکت نکرده بودند، موضوع ديگري بود که خسروي اينگونه به آن پاسخ داد: حضور يک کمک داور ارزشمند به نام تورج عيوض محمدي در آن مسابقه موضوعي نيست که تا اين اندازه بزرگ شود. هر چند او در کلاس تهران شرکت نکرد اما در استان خود تست داده بود. ضمن اينکه عيوض محمدي هميشه جزء داوراني است که در تست بدني مشکل نداشته است.

وي در مورد تعويض داوران ديدار استقلال صنعتي و ذوب‌آهن اصفهان تاکيد کرد: سوال من اين است اين خبر سکرت و درون سازماني از کجا به فردي که هيچ سمتي در کميته و دپارتمان داوري ندارد، رسيده است؟. اين يک نقطه منفي براي دپارتمان داوري است و آقاي رودنيل بايد اعلام کند چه کسي اين خبر را به ايشان داده است.

داور پيشکسوت کشور با تاکيد بر اينکه جوانگرايي در داوري از سوي کميته داوران از هفته نخست با استفاده از داوران همچون بنيادي‌فر اثبات شد، افزود: در گذشته داوران استان‌ها از سوي کميته داوران انتخاب مي‌شدند و آن داور ديگر هيات فوتبال استان خود توجهي نداشته باشد اما کار صحيح امروز انجام مي‌شود و داوران براي شرکت در کلاس‌ها از سوي هيات فوتبال خود به کميته داوران اعلام مي‌شود تا ديگر مشکلات گذشته پيش نيايد.

آيا کميته داوران مي‌خواهد نظارت‌ها را به افراد خاص مي‌دهد؟ وي در پاسخ به اين پرسش اظهار داشت: طبق اساسنامه تصويب شده در هيات رئيسه داوران يا کمک داوران بين‌المللي که بازنشسته شده‌اند، مي‌توانند در ليگ بر‌تر نظارت کنند و داوران ملي در ليگ يک به پايين. همچنين اينکه آقاي رودنيل گفتند خيلي از ناظر‌ها قوانين، بخصوص قانون آفسايد را نمي‌دانند، توهين به 50 نفر ناظر ملي و بين‌المللي است. من شخصا از ايشان انتظار نداشتم چنين صحبت‌هايي را بگويند. در گذشته ايشان را فردي روشن خيرخواه براي داوري مي‌دانستم اما ايشان با اين صحبت‌هايش به خيلي‌ها توهين کرد.

خسروي با بيان اينکه ممبيني و اصفهانيان طرحي ندادند که نظارت بين خودشان تقسيم شود تصريح کرد: ما 30 داور و کمک داور بين‌المللي داريم که سه هفته يک بار هم به آن‌ها نظارت نمي‌رسد. اينکه بگويند تنها مي‌خواهند نظارت‌ها بين 7، 8 نفر تقسيم شود، صحبتي غير منطقي است.

وي در خصوص اينکه مدرک تحصيلي اصفهانيان ليسانس نيست، اذعان داشت: اين‌ها ترور شخصيت رئيس کميته داوران است. آقاي اصفهانيان عضو شوراي شهر زنجان و هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال است و انتظار نمي‌رفت يک نماينده فدراسيون ايشان را مورد آماج انتقادات قرار داده و تخريب کند.

داور پيشکسوت کشورمان صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: متاسفانه يک گروه در بيرون فدراسيون هستند که قصد تخريب کميته داوران را دارند، کساني که در زمان چينش داوران توسط دپارتمان اصلا انتقاد نمي‌کردند.

وي با اشاره به اينکه مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ بايد رودنيل را دعوت کند تا او اظهاراتش را با ارائه سند ثابت کند افزود: بنده نه نظارت و فعاليتي در داوري دارم و به خاطر مصاحبه‌هايم بار‌ها به کميته انضباطي دعوت شده‌ام، معتقدم که اين‌ها، صحبت‌هاي خود رودنيل نيست و حرف ديگران است. به عقيده من آقايان تاج و حسن‌زاده بايد صحبت‌هاي تحريک آميز رودنيل را در اين هفته بررسي و با آن برخورد کنند.

خسروي در پايان گفت: در هفته دوم که داوران قضاوت‌هاي بسيار سختي در بازي‌هاي ملوان - داماش، ذوب‌آهن - پرسپوليس، استقلال - سپاهان و تراکتورسازي - گسترش فولاد دارند، نيايد اجازه داد اين انتقاد‌هاي شخصي باعث شود آن‌ها در کارشان دچار مشکل شوند. باور کنيد امروز برخي از داوران با من تماس گرفتند و گفتند يکي جلوي اين پيشکسوتان را بگيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمد علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 743
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1




Up Page

دریافت کد مدت زمان

دریافت کد خداحافظی

با اين دکمه کاري نداشته باشيد!!