تغيير تقويم با درخواست ايران غيرممکن نيست
از دنیای فوتبال
ی وبلاگ مشتی برای ادم های مشتی!هر روز تعدادی عکس و خبر و... اپ میشه.اگه دنبال تفاوتین خوب جایی رو انتخاب کردین!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

رييس کميته برگزاري ليگ قهرمانان آسيا:

تغيير تقويم با درخواست ايران غيرممکن نيست


مسوول کميته برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا گفت: تغيير تقويم بازي‌هاي ليگ قهرمانان به درخواست ايران غيرممکن نيست اما بايد هر 11 کشور عضو را به اين تصميم ترغيب کرد.


شاهين رحماني درباره پاسخ به اينکه آيا درخواست ايران از کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تغيير تقويم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و اينکه حداقل استثنائا امسال اين بازي‌ها به خاطر در پيش بودن جام جهاني چند هفته‌ به جلو بيايد، اظهار کرد: مبناي تصميم‌گيري در AFC فدراسيون‌هاي عضو هستند و اين فدراسيون‌ها در قالب کميته‌هاي مختلف براي فوتبال آسيا تصميم‌سازي مي‌کنند. يکي از اين کميته‌ها کميته مسابقات است که ايران هم از سال 2011 در آن عضويت دارد.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: برنامه‌ فعلي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را کميته مسابقات AFC تعيين کرده که پيش از آن بحث‌هاي طولاني درباره آن شده و نهايتا پس از تصميم‌گيري براي اجرا به کميته اجرايي فرستاده شده است. در کميته مسابقات کشورهاي مختلف عضو و نظرات و بحث‌هايشان را مطرح کرده و در تصميم گرفته شده سهيم هستند. بنابراين هرگونه تغيير کوتاه‌مدت يا بلندمدت در تقويم مسابقات ليگ قهرمانان در گرو تصميم کميته مسابقات و به تبع آن نظرات اعضا است.

رييس کميته برگزاري ليگ قهرمانان آسيا تاکيد کرد: ايران اگر درخواستي براي به جلو انداختن يا تغييري در تقويم مسابقات دارد بايد در وهله اول با نمايندگان کشورهاي عضو مذاکره کرده و آنها را به انجام اين کار ترغيب کند تا اين موضوع در اولين جلسه کميته مسابقات که نوامبر (آبان - آذر) خواهد بود به بحث گذاشته و تصميم‌گيري شود بنابراين اجراي چنين درخواستي يک کار غيرممکن نيست اما بايد از پروسه قانوني و معمول خودش انجام شود. اگر کميته مسابقات دراين‌باره به نتيجه مثبت مورد نظر ايران برسند، مصوبه آنها به کميته اجرايي مي‌رود.

کميته مسابقات AFC تشکيل شده از کشورهايي چون امارات (رييس)، هند (نايب‌رييس)، کره‌جنوبي، چين، مالزي، قطر، لبنان، ژاپن، عربستان، ايران، استراليا و همچنين نماينده کويت به عنوان عضو هماهنگ‌کننده.

رحماني در واکنش به نظر کارلوس کي‌روش درباره ليگ قهرمانان آسيا که مدعي است بخاطر تقويمي که دارد بايد آن را ليگ "ميکي موس!" خواند نيز به ايسنا گفت: اگر شيوه تحليل کي‌روش اين باشد که چون تقويم بازي‌هاي ليگ قهرمانان با مسابقات داخلي ايران و برخي کشورهاي ديگر مغايرت دارد از چنين لفظي استفاده کردند، خب پس درباره مغايرت تقويم ليگ قهرمانان اروپا و برخي کشورهاي اين قاره چه پاسخي دارند؟!

وي افزود: در حال حاضر تقويم مسابقات کشورهايي چون سوئد، دانمارک، نروژ، روسيه، قزاقستان، مولداوي، اوکراين، لتوني و... بخاطر شرايط جوي با تقويم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا که شبيه به کشورهاي غرب آسياست، مغايرت دارد. هر کشوري با توجه به موقعيت جغرافيايي و جوي خودش برنامه‌ريزي مي‌کند. ضمن اينکه کميته مسابقات AFC بر اساس راي 11 کشوري عضو که حق راي دارند، براي تقويم مسابقات برنامه‌ريزي مي‌کند.

رييس کميته برگزاري ليگ قهرمانان آسيا خاطرنشان کرد: شايد بهتر بود فدراسيون فوتبال قبل از اينکه کي‌روش چنين صحبت‌هايي را مطرح کند، او را توجيه کرده و در جريان قرار مي‌داد. بالاخره 47 کشور عضور در AFC براي برنامه‌ها مسابقات آسيايي تصميم‌گيري مي‌کنند. در آسيا طبيعت کشور ژاپن، کره‌جنوبي، چين و... واقعا متفاوت از نقاط ديگر آسيا بويژه غرب اين قاره است که در يکسري از زمان‌ها نمي‌شود مسابقاتي دراين سطح برگزار کرد. الان يوفا موضوع تغيير تقويم بازي‌هاي ليگ قهرمانان اروپا به نوع تقويمي که در آسيا اجرا مي‌شود را به بحث و بررسي گذاشته است. کشوري چون اسکاتلند بخاطر شرايطي که دارد، تغيير تقويم بازي‌هايش در بازه زماني اسفند تا اواخر پاييز را در برنامه دارد.

رحماني همچنين تاکيد کرد: در حال حاضر برنامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا کاملا مطابق با قوانين فيفاست. طبق دستورالعمل فيفا براي بازي‌هاي سال 2014، تمامي کنفدراسيون‌ها مي‌بايست بازي‌هايشان را تا 18 مي 2014 (28 ارديبهشت 93) تمام کنند و تنها يک استثنا براي يوفا گذاشته‌اند که مي‌تواند ليگ قهرمانان اروپا را حداکثر تا 25 مي (4 خرداد 93) به اتمام برساند. بنابراين AFC که راند 16 مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را حداکثر تا 14 مي (24 ارديبهشت) تمام مي‌کند از قانون فيفا تبعيت کرده و هيچ تخلفي نداشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمد علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 743
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1




Up Page

دریافت کد مدت زمان

دریافت کد خداحافظی

با اين دکمه کاري نداشته باشيد!!