از دنیای فوتبال
ی وبلاگ مشتی برای ادم های مشتی!هر روز تعدادی عکس و خبر و... اپ میشه.اگه دنبال تفاوتین خوب جایی رو انتخاب کردین!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

محصص:

ليگ قهرمانان مهم اماجام‌جهاني مهم‌تراست

 

مرتضي محصص مي‌گويد درخواست‌هاي کارلوس کي‌روش آن‌چنان بزرگ نيست و مي‌توان با برگزاري نشست‌هاي رو در رو بين کي‌روش و مربيان ليگ برتري آن را رفع کرد.

رييس کميته فني فدراسيون فوتبال درباره‌ي نگراني‌هاي کارلوس کي‌روش به دليل لغو اردوي تيم ملي در پرتغال و هم‌چنين نحوه‌ي برنامه‌ريزي بازي‌هاي ليگ و استفاده از ملي‌پوشان پس از پايان ليگ اظهار کرد: من امسال را براي فوتبالمان سال ويژه‌اي مي‌بينم. نه به خاطر اين‌که ليگ 16 تيمي شده بلکه به خاطر صعودمان به جام جهاني. اگر به گذشته برگرديم مي‌بينيم که فدراسيون‌هاي کره جنوبي و ژاپن در سال 2002 از خودگذشتگي کردند و حتي کي‌ليگ تعطيل شد. در آن سال فيليپ تروسيه سرمربي ژاپن و گاس هيدينگ سرمربي کره جنوبي براي حضور در جام جهاني از حمايت همه‌جانبه برخوردار بودند.

به گزارش ايسنا،وي افزود: هميشه صحبت رو در رو و ارتباط مستقيم مي‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اگر خاطرتان باشد طي دو سال گذشته در حالت خوشبينانه دو يا سه جلسه بين کي‌روش و مربيان باشگاه‌ها برگزار شده اما اين رابطه ديگر قطع شده و الان هم در همين زمينه مشکلاتي به وجود آمده است. اين‌که فدراسيون مشکلات مالي دارد بحث ديگري است اما درباره‌ي بازي‌هاي ليگ مي‌شود مشکلات را از سر راه برداشت. من مطمئن هستم که با نشست‌هايي که برنامه‌ريزي مي‌کنيم مي‌توان اين مساله را حل کرد.

محصص با اشاره به اين‌که کي‌روش حق دارد از الان نگران اين مسائل باشد، گفت: در حال حاضر استرس بسيار زيادي روي دوش کي‌روش و کادر فني است. هدف کي‌روش هم واضح است. اين‌که ما بتوانيم اين بار به دور دوم جام جهاني راه پيدا کنيم. پيش از اين ما سه بار در مرحله گروهي جام جهاني حذف شديم و اگر امسال هم بخواهيم حذف شويم کار تازه‌اي نکرده‌ايم. از آن‌جا که کي‌روش مربي آينده‌نگري است بايد به همراه او به فکر فراهم کردن مقدمات براي صعود از گروهمان باشيم. با اين حال اين کار با حضور تيم‌هاي قدرتمند دنيا به هيچ وجه ساده نيست.

اين کارشناس فوتبال در ادامه گفت: بحث نحوه استفاده از ملي‌پوشان پيش از جام جهاني حل شدني است اما اين توافق زماني اتفاق مي‌افتد که بين کادر فني تيم ملي، سازمان ليگ و مربيان باشگاه‌ها تعامل برقرار شود و اين تعامل بايد در کارگاه‌ها صورت گيرد. در حال حاضر نزديک کردن قلب‌ها و فکرها بايد مهم‌ترين کار ما باشد. اگر تيم ملي به جام جهاني صعود کرد نتيجه‌ي زحمات مربيان ليگ برتري هم بود و از طرفي نبايد فراموش کنيم که کي‌روش و دستيارانش آن‌قدر توانايي داشتند که تيم بزرگي مثل کره جنوبي را در خانه اين تيم شکست دهند. بيش از دو سال است که کي‌روش در فوتبال ايران حضور دارد. او ديگر با هيچ‌کدام از ما غريبه نيست و خيلي راحت مي‌توان با برگزاري نشست‌هايي توافق را برقرار کرد.

محصص گفت: به نظر من اين موضوع مشکل بزرگي نيست بلکه مشکل ما جاي ديگري است و آن نداشتن حريفان تدارکاتي بزرگ و برگزاري اردوهاي خوب پيش از جام جهاني است. پيدا کردن حريفان قدر سخت است. فراموش نکنيم که ما ديگر امثال دايي، مهدوي‌کيا، باقري و عزيزي را در اختيار نداريم و بازيکنان جواني داريم که با وجود اين‌که 40-30 بازي ملي دارند اما بايد پرسيد اين بازي‌ها مقابل چه تيم‌هايي بوده است. ما بايد با حريفاني بازي کنيم که خود را براي سه بازي مهم مرحله‌ي گروهي جام جهاني آماده کرده باشيم.

وي افزود: خوشبختانه هم دولت فعلي و هم آقاي روحاني براي کمک به فوتبال نظر مثبت داشتند که بايد اين موضوع را به فال نيک بگيريم. من اميدوارم فدراسيون بتواند اردوهاي خوبي را برگزار کند و بتوانيم با تيم‌هايي مثل پرتغال بازي کنيم. اين براي اعتبار فوتبالمان خيلي خوب است.

رييس کميته فني فدراسيون فوتبال در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا درباره خواسته‌ي کي‌روش مبني بر عدم استفاده از ملي‌پوشان در بازي‌هاي جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: آن‌طور که من از صحبت‌هاي کي‌روش متوجه شدم او ليگ قهرمانان آسيا را جدي نگرفته است. البته اين نظر اوست و من براي او احترام قائلم. اما امسال براي ما سال ويژه‌اي است و بهتر است که به جاي ليگ قهرمانان روي جام جهاني تمرکز کنيم. هرچند در سال‌هاي ديگر باشگاه‌هاي ما بايد به دنبال خودنمايي در رقابت‌هاي باشگاه‌هاي آسيا باشند. با اين وجود مي‌توان همان‌طور که کي‌روش گفت با بعضي برنامه‌ها ملي‌پوشان را در اختيار تيم ملي قرار داد. مثلا باشگاه‌هاي ژاپن و کره جنوبي در آغاز ليگ قهرمانان آسيا با بازيکنان جوان‌تر خود به ميدان مي‌آيند و از تيم B خود استفاده مي‌کنند؛ چيزي که ما اصلا در تيم‌هايمان نداريم. من هم مثل همه‌ي ايراني‌ها دوست دارم که نمايندگانمان در آسيا موفق باشند اما وقتي اهميت جام جهاني را مي‌بينم حق را به کي‌روش مي‌دهم.

محصص گفت: من پيش از جام جهاني هميشه راجع به تيم ملي مثبت فکر مي‌کردم و مي‌گفتم به جام جهاني مي‌رويم. اين مثبت بودن من خوش‌خيالي نيست بلکه اميدواري به آينده است. ما در تمام کلاس‌هاي مربيگري‌مان بحث مهمي به نام چگونه موفق شدن داريم. بايد تيم‌مان را در چهار اصل ذهني، جسماني تاکتيکي و تکنيکي آماده نگه داريم. بدون شک کي‌روش هم مي‌خواهد که ما با داشتن بهترين آمادگي در اين چهار مورد وارد جام جهاني شويم. در فوتبال آمادگي يک هنر است.

وي درباره مشکلات مالي فدراسيون هم گفت: در اين چند ماه گذشته فدراسيون فوتبال تحت فشار بوده است، حتي بعد از اين‌که به عنوان فدراسيون آسيا انتخاب شد. من مطمئنم فدراسيون مي‌تواند اردوهاي مناسبي پيش از جام جهاني برگزار کند و اين مشکل مالي آن‌چنان بزرگ نيست. همان‌طور که گفتم آقاي روحاني هم در اظهارنظرهاي خود روي فوتبال نظر مثبت دارد و فکر نمي‌کنم نياز باشد از اين لحاظ دغدغه داشته باشيم. نگراني اصلي من اين است که ما در چه کشورهايي اردو برپا کنيم و با چه تيم‌هايي بازي دوستانه داشته باشيم. من براي گابن احترام قائلم اما اگر بازي اول ما در جام جهاني با تيمي مثل ايتاليا باشد احتياج داريم حداقل دو، سه بازي بزرگ پيش از اين تورنمنت انجام دهيم؛ چرا که ديگر نسل علي دايي‌ها را نداريم و بازيکنان جوانمان مثل محسن مسلمان، پيام صادقيان، رضا حقيقي و ... احتياج دارند پيش از ميدان بزرگ جام جهاني با تيم‌هاي معتبري رو در رو شوند و من بيشتر نگران همين مساله هستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمد علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 743
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1




Up Page

دریافت کد مدت زمان

دریافت کد خداحافظی

با اين دکمه کاري نداشته باشيد!!