رويز سيار: قهرماني مردود شد
از دنیای فوتبال
ی وبلاگ مشتی برای ادم های مشتی!هر روز تعدادی عکس و خبر و... اپ میشه.اگه دنبال تفاوتین خوب جایی رو انتخاب کردین!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

رويز سيار: قهرماني مردود شد


کارشناس داوري قضاوت محسن قهرماني را شروع بدي براي داوري‌هاي ليگ سيزدهم دانست و گفت: قهرماني بازي پرسپوليس و تراکتورسازي را آنقدر ضعيف و پراشتباه قضاوت کرد که از 20 نمره حداکثر به او 5 مي‌دهم.


پرويز سيار قضاوت محسن قهرماني در بازي پرسپوليس و تراکتورسازي را بسيار ضعيف و پراشتباه دانست و اظهار کرد: اولين اشتباه مسابقه که مسوول مستقيم آن داور است تاخير 6 دقيقه‌اي در شروع بازي بود. در بيش از 1000 مسابقه خارجي که در اروپا از نزديک ديدم شاهد تاخير حتي يک دقيقه‌اي در بازي‌ها نبودم. اگر اتفاق خاصي مانند پديده‌هاي غيرطبيعي بوجود نيايد داور مي‌بايست راس ساعت تعيين شده مسابقه را آغاز کند. به هر حال براي تنظيم ساعت بازي تلويزيون و ساير دستگاه‌ها برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي کردند و در انظار عمومي هم چنين اتفاقي اصلا خوب نيست.

وي افزود: اما اولين اشتباه برجسته داور در مسابقه مربوط به صحنه پنالتي بود. توپ سانتر شده بازيکن پرسپوليس حتي با دست مدافع تراکتورسازي برخورد نکرد و به نظر با شانه يا حداکثر با قسمت فوقاني دست برخورد کرد که در هر دو صورت نمي‌توانست خطاي هند باشد. بازيکن مدافع در حال حرکت در جهت حرکت توپ بود و حتي تا حدي به جلو نگاه مي‌کرد، بنابراين او به عمد برخوردي با توپ نداشت و اين توپ بود که به او اصابت کرد، پس تحت هيچ شرايطي پنالتي نبود.

کارشناس داوري البته اخراج مرتضي اسدي از تيم تراکتورسازي را درست دانست و گفت: بازيکني که روي مهاجم پرسپوليس خطا کرد بسيار باهوش عمل کرد و اين خطا را در آخرين فرصتي که براي مهار توپ داشت درست پشت محوطه جريمه انجام داد. او زماني خطا کرد که يک لحظه‌ ديگر مهاجم حريف وارد محوطه جريمه مي‌شد و خطار در آن شرايط يعني پنالتي. خطا صددرصد اتفاق افتاد و جريمه‌اش هم به درستي اخراج بازيکن مدافع بود.

سيار يکي ديگر از اشتباه‌هاي تيم داوري را برخوردن نکردن با بعضي صحنه‌هاي درگيري بازيکنان، بويژه بعضي از ضربات پرسپوليسي‌ها روي بازيکنان تراکتورسازي دانست و گفت: براي يک تيم داوري عيب است که به تمام صحنه‌هاي مسابقه اشراف نداشته باشد. به طور مثال وظيفه داور چهارم اين است که 90 دقيقه بازي را به دقت نگاه کند نه اينکه کنار زمين حواسش به صحبت يا خوش‌وبش با مربيان و مسوولان تيم‌ها و مسايل ديگر پرت شود. در ديدار فينال جام جهاني 2006 زيدان ضربه سر معروفي را به ماتراتزي زد که از ديد داور پنهان ماند اما آن صحنه را داور چهارم ديد و به داور اول اطلاع داد. شايد آن اتفاق تاثير بسزايي در از دست‌ دادن قهرماني فرانسوي‌ها داشت. در بازي پرسپوليس و تراکتورسازي قاسم دهنوي در تمام مدت مسابقه علي کريمي را آزار مي‌داد و حتي در يک صحنه انگار به او سالتو زد!

وي ادامه داد: رفتار دهنوي باعث از دست رفتن تمرکز و عصبانيت کريمي هم شده بود. همين طور در برخي صحنه‌هاي ديگر بازيکنان پا را در محوطه‌اي که فقط بايد با سر به توپ ضربه زد بالا مي‌آوردند و متاسفانه داور در عين نزديکي به صحنه، خطايي اعلام نمي‌کرد! وظيفه داور چهارم هم بود که بسياري از صحنه‌هاي درگيري که بعضا شيطنت‌آميز هم بود را به داور اطلاع دهد.

کارشناس داوري در مجموع قضاوت محسن قهرماني را شروع بدي براي داوري‌هاي ليگ سيزدهم دانست و در واکنش به اينکه چه نمره‌اي به او مي‌دهيد گفت: قهرماني اشتباه‌ها و خطاهاي فاحشي داشت و بنده به دقت قضاوت او را در تمام صحنه‌هاي مسابقه آناليز کردم و البته هيچ عمدي در اشتباه‌هاي او به نفع يک تيم خاص نديدم. اما اشتباه‌هاي فراوان او باعث مي‌شود نمره مردودي به او داده و از 20 نمره حداکثر مي‌توانم نمره 5 به قضاوتش بدهم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمد علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 743
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1




Up Page

دریافت کد مدت زمان

دریافت کد خداحافظی

با اين دکمه کاري نداشته باشيد!!